środa, 21 grudnia 2011

Znasz opowieść o skorpionie i żabie?

Na skraju rzeki żył  skorpion, który pragnął przeprawić się na jej drugi brzeg. Zwrócił się więc do pewnej żaby tymi słowami:
- Zabierz mnie, proszę, na swój grzbiet i pomóż mi dostać się na drugi brzeg!
- Chyba jesteś szalony, odpowiedziała mu żaba. Jeśli cię wezmę na mój grzbiet,
ty mnie ukłujesz, a ja umrę!
- Nie bądź głupia, odpowiedział na to skorpion. Jaką korzyść odniósłbym z
uśmiercenia cię jadem? Jeśli cię użądlę, ty zatoniesz, a ja też zginę, ponieważ
nie umiem pływać...

W końcu, po długich namowach, żaba dała się przekonać i rozpoczęła przeprawę
przez mokradła ze skorpionem na grzbiecie. Kiedy znaleźli się na środku rzeki,
poczuła jednak pieczenie ukłucia, a jad sparaliżował jej odnóża.
- A widzisz, krzyknęła, użądliłeś mnie i teraz umrę!
- Wiem, odpowiedział skorpion. Jest mi bardzo przykro... Ale taka jest moja natura.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz